Gündem

Krafton, Dijital Karakterlerin Geleceğini Sergiliyor

0

Krafton, kısa süre önce, derin ifadeli ve nüanslı duyguları iletebilen hiper gerçek bir “sanal insan” sunan teknoloji gösterimi paylaştı. Demo, gerçek dünyadan zorlukla ayırt edilebilen bir dijital karakter yaratmak için yapay zekadan ve Unreal Engine’in 3D tabanlı hiper gerçekçilik teknolojisinden faydalandı. Krafton CEO’su CH Kim, geçen ay gerçekleşen bir toplantıda şirketin bu hiper gerçeklik teknolojisini ileriye dönük çeşitli projeler için geliştirme gayesini açıkladı.

Krafton’un “sanal insan” demosu hareket yakalamaya dayalı canlı hareketleri, rigging tekniğiyle sunulan göz bebeği hareketlerini, renkli yüz ifadelerini ve yumuşak “bebek” tüylerini bir araya getirerek gerçeklikten neredeyse ayırt edilemeyecek sonuçlar yarattı. Şirket, bu teknolojiyi oyun karakterleri, e-spor ve sanal influencerlar/eğlendirici kişiler dahil olmak üzere iş alanının çeşitli yönlerine uyarlamayı planlıyor. Hiper gerçekçilik ile beraber, Krafton yapay zeka (AI), metinden sese, konuşmadan metne ve sesten yüze gibi birçok yenilikçi teknolojiler üzerinde kapsamlı araştırmalarına devam ederek, sanal insanları interaktif iletişime sahip karakterlere dönüştürecek.

Krafton Kreatif Direktörü Josh Seokjin Shin, konuyla ilgili “Krafton’ın sanal insan demosu, hiper gerçekçilik teknolojisiyle gerçekleştirilebilecek türden üst düzey içeriği sergiliyor” dedi ve “Bu demo, olağanüstü ve etkileşimli bir sanal dünya (metaverse) gerçekleştirmek için attığımız ilk adımları temsil ediyor. Bu arada, bu tür teknolojilerin sonsuz ölçeklenebilirliğine olan düşünceye dayalı olarak sanal insanların ve içeriğin daha gelişmiş sürümlerini sunmaya devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.

“Sanal insanlar” demosunun yanı sıra, son zamanlarda piyasaya sürülen bir PUBG: BATTLEGROUNDS sinematik videosu da hiper gerçekçilik teknolojisiyle üretildi ve böylelikle uygulama potansiyelini daha da fazla göstermiş oldu. Oyun severler videonun üst düzey grafik teknolojisini ve dinamik hikayeyi yüksek düzeydeki canlı aksiyon içeriğiyle beraber kullanmasını beğenirlerken oyunun ücretsiz oynanabilirliğe geçişini öne çıkaran sinematik video, oyun topluluğundan güçlü olumlu tepkiler aldı.

Krafton ayrıca şirketin kısa süre önce yayınlanan 2022 PUBG Esports tanıtım filminde de ilk kez uygulanan bu sanal üretim içeriğinin tanıtımı için bu teknolojileri kullanmaya odaklandı. Bu video, sanal ve gerçek dünyalar arasındaki çizgiyi birleştirmek için Unreal Engine’i kullandı ve daha önce e-spor oyuncuları için mevcut olmayan eşsiz deneyimlerin potansiyelini vurguladı.

Espor Next
Türkiye Espor camiasının en genç hesabı gururla sunar...

You may also like

Comments

Leave a reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

More in Gündem