Krafton, yatırımcı ilişkileri (IR) brifinginde 2024 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin kazançlarını duyurdu.
Krafton, Kore Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na (K-IFRS) uygun konsolide mali tablolarına dayanarak 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 719,3 milyar KRW (17,6 milyar TRY) satış ve 324,4 milyar KRW (7,9 milyar TRY) işletme kârı bildirdi. Bu, çeyrek bazında şimdiye kadarki en yüksek seviye olup, satış ve işletme kârında sırasıyla 269 milyar KRW (+%59,7) (6,6 milyar TRY) ve 135,1 milyar KRW (+%71,4) (3,3 milyar TRY) tutarında yıllık artışı temsil etmekte.
Bu yılın üçüncü çeyreğine kadar kümülatif satışlar 2,09 triyon KRW’ye (51,3 milyar TRY) ulaşarak şirketin kuruluşundan bu yana ilk kez 2 trilyon KRW (49,1 milyar TRY) satış rakamını geçti. Toplam işletme kârı da 967 milyar KRW (23,7 milyar TRY) ile yeni bir rekora imza attı.
Krafton’un CFO’su DK Bae konuyla ilgili düşüncelerini, “PUBG: Battlegrounds IP’sine dayalı çeşitli hizmetler, satışlar ve trafik dâhil olmak üzere tüm alanlarda kayda değer bir büyüme yakaladık. Sürekli yatırım ve araştırma yoluyla geliştirdiğimiz AI teknolojisi uygulama aşamasına girdi ve inZOI dâhil olmak üzere çeşitli hizmetler aracılığıyla tam ölçekli bir şekilde kullanıma sunulmaya hazır” sözleriyle dile getirdi.
2024’ün üçüncü çeyreğindeki önemli başarılar
KRAFTON, iyileştirilmiş canlı servisi ve güncellemeleri sayesinde PUBG IP’sinin büyümesini hızlandırarak dünya çapındaki kullanıcılara yeni deneyimler sunmaya devam ediyor. Üçüncü çeyrekte harita güncellemeleri, yeni oyun modları ve çeşitli iş birlikleri sayesinde küresel çapta trafik ve kârlılık daha da iyileşti.
PC/konsol sürümleri için, temmuz ayındaki Lamborghini iş birliği tek bir ürün için en yüksek satış rakamına ulaşırken, Taego harita güncellemesi ve eylül ayında eklenen yeni “Açlıkların Öcü” modu ile eş zamanlı kullanıcı sayısı, ücretsiz oynanışa geçişten sonra yeni bir trafik rekoru olan 890.000’e ulaştı. Mobil platformdaysa, satış performansı yeni temalı modlar ve verimli iş modeli yönetimiyle iyileşmeye devam ediyor.
Yeni oyunlar, yatırımlar ve Hindistan’da önemli girişimler
Krafton, farklı platformlar ve türlerde orijinal oyun IP’lerini aktif olarak keşfederek küresel pazardaki konumunu güçlendirmek adına “Scale-Up the Creative” (Yaratıcılığı Arttır) stratejisini izliyor. Şirket bu strateji kapsamında inZOI, Dark and Darker Mobile, Subnautica 2, Project ARC ve Dinkum Together’ın da aralarında bulunduğu çeşitli yeni oyunlar hazırlıyor. inZOI ve Dark and Darker Mobile, ağustos ayında düzenlenen Gamescom’da Batılı oyunseverlerden büyük bir ilgi gördü. Subnautica 2, yepyeni bir oyun deneyimi sunmak adına çok oyunculu modla gelecek. Project ARC ve Dinkum Together ise bu ay düzenlenen G-Star’da ilk kez görücüye çıkacak.
Üçüncü çeyrekte, oyun geliştiricilerine sermaye yatırımları, ikinci taraf yayıncılıkta (2PP) fırsatların güvence altına alınması ve lisans anlaşmalarının imzalanması dâhil olmak üzere yeni IP’leri keşfetmek adına toplam beş yatırım yapıldı. Şirket, 2024 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana küresel çapta popülerlik kazanan Palworld IP’sinin lisansını mobil cihazlara taşımak için satın aldı. Oyunun mobil versiyonu PUBG Studios tarafından geliştiriliyor. Ayrıca şirket, Mario + Rabbids serisi gibi çeşitli oyunların ardındaki isimlerden oluşan Day4Night ile yeni bir iş birliği içerisinde.
Hindistan pazarında, Battlegrounds Mobile India’nın (bundan sonra BGMI olarak anılacak) trafiği, yeni kullanıcıların başarılı bir şekilde artması ve yerelleştirilmiş içerik sağlanması nedeniyle yükselmeye devam ediyor. BGMI, Hintçe konuşmayanlar için yerel dilleri genişleterek ve Hindistan’daki trafiği daha da yoğunlaştıran büyük ölçekli espor turnuvalarına ev sahipliği yaparak Hint kullanıcılar için erişilebilirliği arttırıyor. Krafton ayrıca Hindistan’daki iş portföyünü yerel yayıncılık faaliyetleri yürüterek güçlendiriyor ve yıl içerisinde DevSisters ile ortaklık kurarak Cookie Run’ın yerelleştirilmiş bir versiyonunu yayınlamayı planlıyor.
Önemli yeni AI yatırımları
Krafton, yapay zekânın potansiyelini erken dönemde fark ederek çeşitli projelerde araştırmalar yürüttü. Şirket, 2022 yılında doğal dil işleme (NLP), görüntü ve animasyon, konuşma tanıma (STT/TTS) ve takviyeli öğrenme (RL) gibi önemli yapay zekâ teknolojilerini güvence altına almak için Deep Learning Division’ı (Derin Öğrenme Bölümü) kurdu. Bu durum, NeurIPS, ACL ve COLT gibi prestijli AI konferanslarında çok sayıda makalenin yayınlanmasına yol açtı.
Bu yılın odak noktası biriktirilen yapay zekâ teknolojilerinin oyunlara uygulanması oldu. Krafton’un geliştirdiği yaşam simülasyonu inZOI, oyun sektöründe ilk kez 3D yazıcı özelliğini tanıttı ve dünya çapındaki kullanıcılardan olumlu tepkiler aldı. Oyun ayrıca SLM’yi bir chatbot ve hareket üretme teknolojisi olarak uygulayarak yepyeni bir oyun deneyimi sunmayı planlıyor.
Krafton uzun vadede kullanıcılarla etkileşime girebilen bir ‘CPC (Birlikte Oynanabilir Karakter)’ geliştirerek oyun deneyimlerinde yenilik yapmayı hedefliyor. Mevcut oyun NPC’lerinden farklı olarak, CPC’ler oyun oynamaktan hoşlanıyor ve kullanıcılarla sohbet edip iş birliği yapabiliyorlar; bu da onların farklı senaryolara insana benzer bir esneklikte uyum sağlamalarına olanak tanıyor. Krafton, CPC teknolojisini PUBG ve inZOI gibi diğer oyunlara da uygulamayı planlıyor.
Comments