1. Türkiye’deki mevcut Espor faaliyetlerini ve Espor ekonomisini nasıl yorumlarsınız?
Ülkemizde oyun sektörünün büyümesine paralel olarak Espor faaliyetleri de büyüme gösteriyor. Oyun firmaları için oyunlarını büyük turnuvalar ve etkinlikler aracılığıyla tanıtmak pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası. Bu düşünceyle çıkış yapan ¨Espor¨ kavramı -özellikle 2017 yılından sonra- tüm dünyayı etkisi altına alan bir trend haline geldi. Espor turnuvaları sıklıkla canlı olarak yayınlanmaya başladı ve yayınların ¨anlık izlenme¨ sayıları günden güne yükseldi. Sponsorlukların ve reklamların turnuvalara yüksek oranda finansman sağlamaya başlamasıyla da ¨Espor ekonomisi¨ adını verdiğimiz büyük bir ¨oyun alt ekonomisi¨ ortaya çıkmış oldu.
2. Bir oyunun Espor ayağına yatırım yapılmasının ilgili oyuna ve sektöre ne gibi ekonomik katkılar sağladığını düşünüyorsunuz?
Bir oyunun Espor ayağına yatırım yapılması ve Espor arenasında düzenli olarak profesyonel müsabakalarının gerçekleştirilmesi öncelikle ilgili oyunun oyun içi güncellemeler, yamalar ve geliştirmeler ile sürekli olarak dinamik tutulmasını gerektiriyor. Bu dinamizm oyunculara sirayet ederek oyundaki rekabet ortamına süreklilik kazandırmış oluyor. Bir alanda rekabet ne kadar fazlaysa ekonomi o kadar büyür. Haliyle oyunların ve oyuncuların bu dinamizmi genel olarak sektöre de etki ederek büyümeyi ve gelişmeyi körüklüyor.
3. Türkiye pazarı için konuşmak gerekirse: Size göre ¨Espor potansiyeli¨ yüksek olan fakat bu minvalde üstüne düşülmeyen oyun ya da oyunlar var mı?
Global Espor arenasında zirveye oturmuş, Türkiye’de de milyonlarca oyuncuya sahip olan ama ¨etkinlik¨ anlamında rakiplerine göre biraz eksik kalan bir CS:GO örneği var. Genel anlamda işin medya ve turnuva ayağındaki temel sorun bu büyük CS:GO topluluğunu organizasyonlara çekememek. Burada iş yayıncıya ve organizatörlere düşüyor. Kaliteli organizasyonlar, etkin medya/sosyal medya kullanımı ve yüksek para ödülleri profesyonel rekabet ortamının güçlenmesine önemli katkılar sağlayacak; bu sayede CS:GO -var olandan çok daha yüksek olan- potansiyelini gerçekleştirerek Türkiye Espor arenasında hak ettiği yere gelecektir.
4. Geçmişte bazı Espor sponsorluk anlaşmaları yaptığınızı görüyoruz. Türkiye’de Espor yatırımlarının avantajlı ve dezavantajlı yönleri nelerdir? Gelecekte bu yatırımları devam ettirmeyi düşünüyor musunuz?
Oyunfor olarak Türkiye oyun sektörünü büyütmeyi amaç haline getirdik ve bu büyümeye etki edebilecek, oyun sektörüyle ilişkili tüm alanlarda yatırımlar yapmaya çalıştık. Espor alanında da dönem dönem yatırımlarımız oldu. Artık Espor sektörü büyüdü ve hemen hemen her sektörden yatırım alabilecek, avantajlı bir konuma geldi. Bu alanda yatırım yapacak firmaların oyun sektörüne yabancı kalmamaları açısından oyun sektörünü bilen kişileri bünyelerinde bulundurmaları hayli önem arz etmektedir. Oyunfor olarak Türkiye oyun sektörüne ve ilgili alanlara yatırım yapmaya devam edeceğiz.
Comments