Temmuz ayında NVIDIA Studio Sürücüsü, 3ds Max için en son Chaos V-Ray 6 sürümünü hızlandırarak yaratıcılığın sınırlarını zorluyor.
Bu hafta NVIDIA Studio’da 3D sanatçısı Brian Lai, Chaos V-Ray rendering yazılımında NVIDIA RTX hızlandırmasıyla “Afternoon Coffee and Waffle” eserinin fikir aşamasından bir eser konuma normalden daha hızlı bir şekilde nasıl geldiğini anlatıyor.
NVIDIA Studio Tarafından Desteklenen Caos V-Ray, Temmuz Ayında unutulmaz bir deneyim sunuyor
Grafik yazılımı şirketi Chaos, bu ay fotogerçekçi işleme yazılımı 3ds Max kapsamında V-Ray 6 için bir güncelleme yayınladı. Bu sayede Temmuz Stüdyo Sürücüsü’nde, NVIDIA GPU’lardaki içerik oluşturucuların iş süreçlerindeki deneyimleri büyük oranda iyileştiriliyor.
Bu sürüm, sanatçıların yeni dünyalar oluşturmaları ve iş akışını kolaylaştırmalarını sağlayan araçları içeren kapsamlı bir güncellemeyi içeriyor. Bu güncelleme sayesinde sanatçılar 3D nesneleri hızlı bir şekilde yerleştirebiliyor, ayrıntılı 3D yüzeyler oluşturabiliyor ve birbirinden özel gökyüzü tasarımları oluşturmak için farklı bulut desenleri ekleyebiliyor.
RTX ile hızlandırılmış ışın izlemeyle yüksek performanslı son kare görüntülemesi ve yapay zeka destekli gürültü gidermeden faydalanan V-Ray GPU yazılımı, yeni özelliklerin yanı sıra performans artışını da beraberinde getiriyor.
3D sanatçılar, neredeyse tüm yeni V-Ray 6 özellikleri için destek içeren V-Ray 6 GPU geliştirmeleri ile iyileştirmelerden çeşitli şekillerde yararlanırken Light Cache’i daha hızlı bir şekilde yapmak ve render cihazlarını görevlere atamak için yeni cihaz seçicileri kullanabiliyor. Kullanıcıların yapay zeka destekli gürültü giderici (Denoiser) kullanımını belirlemesine izin vermek render performansının neredeyse iki katına kadar çıkmasını sağlayabiliyor.
Uyarlanabilir Dome-light oluşturma, V-Ray 5’ten 3 kata kadar daha hızlı çalışıyor.
Bütün bu özelliklere ek olarak 3D içerik geliştiriciler;
– Chaos Scatter sayesinde nesneleri manuel olarak ayarlamadan doğal görünümlü manzaralar ve ortamlar üretmek için sahneleri milyonlarca 3D nesneyle kolayca donatabiliyor.
– Gerçekçi bulut tasarımlarıyla parçalı bulutlu havalardan yağmurlu havalara kadar çeşitli bulut türleri ve hava koşullarını simüle edebiliyor.
– Geliştirilmiş izleme-derinliği iş akışı — yansımalar ve kırılmalar için izleme-derinliğini geçersiz kılma ayarlarını basitleştiriyor
– Gölgelendirme iyileştirmeleri – Yeni enerji korumalı GGX gölgelendirme, kabarcıklar ve kumaş dokular için VRay malzemesine ince film serilmesi ve geliştirilmiş V-Ray leke işlevselliğini içerir.
Gerçekçi Waffle’lar Nasıl Oluşturulur?
Bu hafta NVIDIA Studio’da, 3D sanatçısı Brian Lai, “Afternoon Coffee ve Waffle” çalışmasındaki yaratıcı sürecin detaylarını anlatıyor.
Lai’nin 3D sanata yolculuğu, bir fotoğrafçı olan babasının etkisiyle çok erken yaşlarda başladı. Lai bu tutkusu sayesinde Malezya’nın en iyi sanat koleji The One Academy’ye kabul edildi. Lai etrafındaki nesneleri gözlemleyerek içinde bulunduğu ortamın kendisinden ilham alıyor.
Lai, “Gözlemlediğim dünyayı 3D formda yeniden yaratmak benim tutkumdu. İnsanları karşılarındaki çalışmanın gerçek mi yoksa 3D olarak renderlanmış bir görüntü mü olduğu konusunda şüpheye düşürerek şaşırtmak oldukça tatmin edici bir deneyim” diyor.
Lai’nin bu tutkusu sayesinde “Afternoon Coffee and Waffle” eserinin sık sık karşılaşılan ve sıradan bir an gibi canlı ve hayat dolu bir şekilde olması elbette şaşırtıcı değil.
Bu görsel çalışması için Lai işe öncelikle internette bir referans görsel araştırmasıyla başlıyor. Referans görselin ardından Lai yaratıcı sürecine temel 3D modelleme ile başladı, bunun sonucunda nihai görüntü için bir yön belirleyerek kamera için ideal odak uzaklığını ayarlıyor. Ardından çalışmadaki her bir 3D modeli yüksek çözünürlüklü modellere dönüştürüyor ve her birinin ayrı ayrı dokularını eşliyor. Bu onun sahne detaylarına odaklanmasına yardımcı oluyor.
Lai, GeForce RTX 3090 yardımıyla yapılan bir yaratma sürecinin tereyağından kıl çeker gibi kolay bir deneyim olduğunu söylüyor.
RTX hızlandırmalı ışın izleme, yapay zeka destekli gürültü giderme (AI-powered denoising) özelliğine sahip V-Ray GPU’da yıldırım hızında gerçekleşiyor. Lai, “V-Ray’i “temel olarak grafik kartındaki RT ve Tensör Çekirdeklerinden gelen gücü kullandığı için tercih ediyorum. Bu sayede yazılım yüzünden sınırlandığımı hissetmiyorum” diyor.
Sanatçı, mümkün olan en iyi kumaş dokusunu elde etmek için Autodesk Maya’da simülasyon için GPU’sunu da kullanarak 4K ön izlemede dokuyu eşlemenin çok tatmin edici olduğunu da belirtiyor. Devamında ise Adobe Substance Painter’da modelleri normal kıvrımlarıyla sonlandırıyor.
Tüm modeller hazır olduğunda, Lai her şeyi tek bir sahnede topluyor. Öğretici videoda Brian Lai Autodesk Maya’nın Hypershade penceresinde her bir gölgelendiricinin nasıl oluşturulduğunu anlatıyor.
En son adım olarak ise çalışmayı gerçeğe en yakın şekilde resmetmek kalıyor. Burada Lai, gerçekliği elde etmek için kendi yaratıcılığıyla kıyasıya bir yarış veriyor. Sonunda hedeflediği gerçekçilik boyutuna ulaşıyor.
Comments