GündemManşet

Karantinada Oyun Tuzağı

0

Oyun endüstrisi, kullanıcıların evde kaldıkları süre boyunca alternatif eğlence araçları bulmaya yönelmesi sayesinde son 18 ayda benzeri görülmemiş bir büyümeye tanık oldu. Dünya bu yıl biraz daha güvenli hale gelse de, oyunlara olan talep devam ediyor ve sektörün daha da büyüyerek 2021 sonunda 175,5 milyar dolarlık yeni bir zirveye ulaşacağı tahmin ediliyor. Kaspersky güvenlik uzmanları PC ve mobil cihazlara yönelik olası saldırılardan kimlik avı planlarına kadar, kullanıcılarının pandemi boyunca karşılaştığı oyunla ilgili çeşitli tehditlerin gözden geçirilmesi için bir araştırma düzenledi.

Bu trendin net bir resmini ortaya koyabilmek için Kaspersky, 2021’in en popüler 24 PC oyunu ve en iyi 10 mobil oyunu kılığında gizlenmiş kötü amaçlı yazılım ve istenmeyen yazılımlarla yapılan saldırıları analiz etti.

Küresel araştırmanın sonuçları, PC oyunlarıyla ilgili siber tehditlerin 2020’nin ikinci çeyreğinde sokağa çıkma kısıtlamalarının getirilmesiyle hızla yükseldiğini ve dünya çapında 3.089.675 tespite ulaştığını gösterdi. Bu, 1,48 milyon saldırının tespit edildiği 2020’nin ilk çeyreğine kıyasla %66’lık artışa karşılık geliyor. İlginç bir şekilde Türkiye’de farklı bir eğilim görüyor: Q1-Q2 2020 arasında 38.756 saldırı görürken, 2021 yılının ilk yarısında bu sayı neredeyse yarıya düştü ve 20.217 oldu.

Minecraft, hem küreselde hem Türkiye’de istenmeyen ve kötü amaçlı yazılımların dağıtımını gizlemek için en sık kullanılan oyun olarak, hem PC hem mobil kategorilerinin zirvesinde yer aldı. Minecraft’ın bu ezici popülaritesi, birden fazla sürümünün ve sayısız modunun olması gerçeğiyle açıklanabilir. Modlar genellikle kullanıcılar tarafından oluşturulur ve resmi değildir. Bu da kötü amaçlı yükler veya istenmeyen yazılımlar için uygun bir kamuflaj sağlar.

Oyun kisvesi altında dağıtılan dosyaların çoğu cihaza diğer virüsleri ve reklam yazılımlarını yükleyebilen türden indiriciler olsa da, hem PC’de hem mobilde bazı kullanıcılar kripto paralara ve diğer finansal kaynaklara dair verileri çalmak için tasarlanmış Truva Atı Hırsızları dahil olmak üzere çok daha ciddi tehditlerle de karşı karşıya kaldı.

Kaspersky Güvenlik Araştırmacısı Anton V. Ivanov, şunları söylüyor: “Oyunla ilgili tehditlerin sayısı üzerinde pandeminin net bir etkisine tanık olduk. Daha fazla insan oyun oynamaya başladıkça, daha fazla kullanıcı oyun kılığına girmiş tehditlerle karşı karşıya kaldı. Tehdit dağıtımının ilk popüler yolu kimlik avı sayfaları. Farklı oyun platformlarının kullanıcılarını hedefleyen sayısız sayfa mevcut ve bunların birçoğunu normal kullanıcılar için gerçek sitelerden ayırt etmek çok zor. Bir başka saldırı türü de kırılmış oyun dağıtım siteleri. Özellikle bu tür siteler aracılığıyla 45 ülkedeki kullanıcıları etkileyen iyi koordine edilmiş bir saldırı kampanyasıyla karşılaştık. Oyun içi hediyelerin ve para birimlerinin geliştirilmesiyle, oyun endüstrisi siber suçlular için daha da kazançlı ve çekici hale geliyor. Oyunla ilgili tehditlere dair belki de en kötü risk, oyun hesabına giriş bilgilerinin veya daha da kötüsü bankacılık veya kripto para uygulamalarına ait hesap kimlik bilgilerinin kaybıdır.”

Anton, “Sonuç olarak, resmi mağazalara bağlı kalmak ve oyunla ilgili içeriğe bakarken dikkatli olmak güvenli bir deneyim için çok önemli” diye de ekliyor.

Espor Next
Türkiye Espor camiasının en genç hesabı gururla sunar...

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Gündem