DP World Yarımca ile üç yıldır devam eden Çöpüne Sahip Çık Vakfı ortak girişimi Çöpüme Sahip Çıkıyorum projesi kapsamında yaratılan mobil oyunda asıl amaç, oyunu oynayan çocukların davranışlarında dönüşüm sağlamak ve atık yönetimi konusunda farkındalık yaratmak.
Çöpüme Sahip Çıkıyorum Projesi 2019 yılında Kocaeli’nin Körfez ilçesinde başlatıldı ve daha sonra valilik ile yapılan çalışmalar ile tüm il genelinde yaygınlaştırıldı. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından tasarlanan eğitim materyalleri yardımıyla 800 öğretmen ve 10.000 öğrenciye sürdürülebilir tüketim, atık azaltma ve geri dönüşüm konularında eğitim verildi. Projenin Kocaeli’nde 30.000 öğrenciye ulaştırılması hedefleniyor.
Gerçek yaşam alanları sanal ortamda temizleyecekler
Çöpü Sıfırla mobil oyunu DP World Yarımca ve Çöpüne Sahip Çık Vakfı tarafından 8 yaşın üzerindeki çocuklar için uzmanlar tarafından geliştirilen masa oyunu versiyonu temel alınarak geliştirildi. Ev, park, okul, deniz ve liman gibi gerçek yaşam alanlarının temizlendikçe daha da parlaklaştığı etkileşimli bir sanal şehre sahip olan mobil oyunda, temizlenen alanlar temizlenmeyen alanlarla karşılaştırılacak ve çocukların farkı gözlemlemesini sağlayacak. Oyun sonunda oyuncular topladıkları toplam çöp miktarına göre puan kazanacak ve oyun seviyelerini buna göre ilerletecek.
İngilizce ve Türkçe dil seçenekleriyle tüm oyun mağazalarında ücretsiz olarak indirilebilen “Çöpü Sıfırla” mobil oyunu, çocukların kendi atık sıfırlama bilinçlerini geliştirirken, aynı zamanda çevremize nasıl katkıda bulunacaklarını öğrendikleri olumlu içeriklerden oluşuyor. Uygulama kullanmak için herhangi bir kişisel bilgi istenmediği gibi indirmek için kullanıcı kaydı da gerekmiyor.
“Çocuklar geri dönüşümü önemini biliyor”
“Yaptığımız araştırmalar herkesin, özellikle de çocukların geri dönüşümün önemini, çöplerin ve geri dönüştürülmeyen atıkların çevreye nasıl zarar verdiğini bildiğini gösteriyor.” diyen Çöpüne Sahip Çık Vakfı Genel Müdürü Emrah Bilge, şunları söyledi:
“Önemli olan sahip olduğumuz bilgiyi bir alışkanlık ve yaşam biçimine dönüştürmek. Sonuç olarak, çocukların ve gençlerin uygun davranışı edinebilmeleri için bu bilgileri olumlu, etkileşimli ve keyifli bir şekilde tekrarlamaları kritik öneme sahip. Bu değişimin toplum genelinde tüketim ve israf davranışı açısından daha büyük bir kültürel değişime katkıda bulunmasını bekliyoruz.”
KÜNYE
Proje Sahibi: DP World Yarımca
Proje Ortakları: Çöpüne Sahip Çık Vakfı
Mobil Uygulama: Alex&Johan
Proje Geliştirici/Müşteri İlişkileri Grubu: Asude Şengül, Milat Sayra Berirmen
Mobil Uygulama Ekibi: Kadir Alp Yaltı, Kaan Gülarslan, Öykü Yalçınkaya
Comments