AWS’ye göre bulutun esnekliği, ölçeklenebilirliği ve dayanıklılığı ile oyun geliştiricileri, son kullanıcılara hızlı bir şekilde yeni hizmetler sunabilir ve küresel ölçekte yeni özellikleri deneyimleyip uygulayabilir, böylece her zamankinden daha fazla müşteriye ulaşabilir. Örneğin, Orta Doğu’nun önde gelen oyun yayımcısı Babil Games, Nida Harb 3 ve bölgedeki diğer başarılı çok oyunculu oyunlarını desteklemek için bir dizi AWS hizmetinden faydalanıyor. Şirket ayrıca en iyi oyun deneyimini sunmak amacıyla milyonlarca oyuncuya ölçeklendirme ve performans optimizasyonu yapmak için de AWS’den yararlanıyor.
AWS Orta Doğu Bölgesi’nin Bahreyn’de sunulmasıyla birlikte, yeni bölgesel veri merkezlerinin bölge genelindeki oyun topluluğuna getirdiği birçok fayda bulunuyor:
Düşük Gecikme Süresi – AWS Orta Doğu Bölgesi’nde AWS servisleri kullanabilmek, oyun geliştiricilerinin iş yüklerini bulundukları bölgede çalıştırabilmeleri ve çok düşük gecikme sürelerinden faydalanabilmeleri anlamına gelir; böylece daha iyi oyuncu deneyimi de sunabilirler. Oyun sunucuları, oyunculara her zamankinden daha yakın olacağı için harika bir oyun içi deneyimi sunulabiliyor.
Küresel altyapı – Oyun geliştiricileri küresel AWS altyapısından faydalanabilir ve tek bir API çağrısı ile Brezilya, Japonya, Avustralya, ABD ve Almanya’da aynı anda hızlı bir şekilde testlere başlayabilir. Testler dakikalar, saatler ya da günler sürebilir, sadece kullandığınız süre kadar ödeme yaparsınız.
Ölçeklenebilirlik ve esneklik – 20 oyuncudan 20 milyon oyuncuya sınırlama olmadan ölçekleme yapabilirsiniz ve yalnızca kullandığınız işlem gücü için ödeme yaparsınız.
Çeviklik – Oyununuzu hızlı bir şekilde kurun ve piyasaya sürün. Başarısız olursa altyapıyı atabilir, işe yarayan unsurları yeniden düzenleyebilir ve bir sonraki oyununuz üzerinde çalışmaya başlayabilirsiniz; böylece hatalarınızdan çabuk ders çıkarabilirsiniz. Oyun geliştiricileri, oyunlarının çalışır durumda olduğundan emin olmak için AWS’yi kullanabilir.
Teknolojinin çeşitliliği – AWS, oyun geliştiricilerinin büyük ölçekte yenilik yapmalarına ve üretmelerine yardımcı olan çok çeşitli araç ve hizmetler sunuyor. Epic Games, Fortnite’yi dünya çapında 200 milyondan fazla oyuncuya sunmak, sadece 12 ayda büyümesini 100’den fazla kez desteklemek ve oyunu geliştirmesine yardımcı olacak analizler yapmak için AWS’yi kullanıyor. Epic Games tarafından kullanılan AWS teknolojisi, her boyuttan şirket tarafından da kullanılabilir.
Oyun geliştiricileri için sonsuz fırsatlar sunan bir alan yapay zekâ ve makine öğrenimidir. AWS makine öğrenimi çözümleriyle, geliştiriciler oyun verilerindeki kalıpları algılayabilir ve tahmin edebilir, veri odaklı kararlarda daha hızlı aksiyon almak için manuel iş akışlarını otomatik hale getirebilir ve oyuncularınızın adına yenilik yapmanın yeni yollarını keşfedebilir. Geliştiriciler, müşteri kaybetme oranı ve yaşam boyu değeri gibi gelecekteki trendleri tahmin etmek için Amazon SageMaker’ın yerleşik ve özel algoritmalarını kullanabilirler. AWS makine öğrenimi hizmetlerini kullanarak oyuncularına ulaşan ve onları memnun eden bir şirket örneği; içerik önerileri, kötü aktörlerin tespiti ve hatta AI kullanarak dünya kurma gibi özellikler ile oyuncu deneyimini geliştirmek için AI ve ML kullanan EA’dır.
Comments